Oyun tasarımı mavericks'leri, oyun tasarımında olası olanın sınırlarını zorlayan kişilerdir. Statükoyu zorlayan ve diğerlerinin kendi izlerini takip etmelerine esin veren yenilikçi oyunlar yaratmışlardır.
En meşhur oyun tasarımı ustalarından bazıları şunlardır:
- Şigeru Miyamoto
- Hideo Kojima
- John Carmack
- Gabe Newell
- Marcus Persson
Bu kişilerin tamamı oyun tasarımı alanına mühim katkılarda bulunmuş oldu. Hem eleştirmenlerce burun kıvırılmayan bununla beraber ticari olarak başarıya ulaşmış oyunlar yarattılar. Ek olarak oyunlar ve potansiyelleri ile alakalı düşünme şeklimizi şekillendirmeye destek oldular.
Oyun tasarımının maverickleri yalnızca oyun tasarımı alanına icra ettikleri katkılar sebebiyle değil, hem de başkalarına verdikleri esin sebebiyle de önemlidir. Bizlere kuralları yıkmanın ve hakikaten eşi olmayan bir şey yaratmanın olası bulunduğunu gösterirler. Kutunun haricinde düşünmemizi ve olası olanın sınırlarını zorlamamızı teşvik ederler.
Oyun tasarımıyla ilgileniyorsanız, oyun tasarımı mavericks'lerinin emek harcamaları ile alakalı daha çok data edinmenizi tavsiye ederim. Hikayeleri esin ve motivasyon deposu olabilir.
Antet | Yanıt |
---|---|
Oyun Tasarımı | Keyifli, entresan ve zorlayıcı oyunlar yaratma sanatı. |
Oyun Tasarımı Mavericks | Oyun tasarımı alanında devrim yaratan oyun tasarımcıları. |
Yaratıcı Oyun | Oyunları kullanarak yaratıcılığı ve hayal enerjisini keşfetme periyodu. |
Öncülük eden | Oyun tasarımı alanında yeni devrim yaratma eylemi. |
Video Oyunları | Video oyun konsolu, bilgisayar yahut mobil cihazda oynanan elektronik oyunlar. |
II. Oyun Tasarım Mavericks
Oyun tasarımı mavericks'leri, oyun tasarımının sınırlarını, çoğu zaman beklenmedik ve yenilikçi yollarla zorlayan kişilerdir. Sektörde büyük bir tesir yaratan oyunlar yaratmışlar ve öteki oyun tasarımcılarını kendi izlerini takip etmeye teşvik etmişlerdir.
En meşhur oyun tasarımı ustalarından bazıları şunlardır:
- Şigeru Miyamoto
- Hideo Kojima
- John Carmack
- Gabe Newell
- Wright olacak mı
Bu tasarımcıların tamamı klasik olarak önde gelen oyunlar yarattılar ve oyunların günümüzde tasarlanma biçimini etkilediler. Ek olarak video oyun sektörünün büyümesinde müessir oldular ve bugün olduğu milyarlarca dolarlık sektöre dönüşmesine destek oldular.
Yukarıda listelenen tasarımcılara ayrıca, bugün çalışan birçok oyun tasarımı maverick'i daha var. Bu tasarımcılar oyunlarda olası olanın sınırlarını devamlı zorluyor ve sektörün geleceğini yaratmaya destek oluyor.
Şayet siz de bir oyun tasarımı asi olmak istiyorsanız, yapabileceğiniz birkaç şey var. ilk başlarda, oyun tasarımı prensipleri ile alakalı kuvvetli bir anlayışa haiz olmanız icap eder. Ek olarak yaratıcı ve yenilikçi olmalı ve risk almaya hevesli olmalısınız. En son, oyunlara aşırı istekli olmanız ve mükemmel oyunlar yaratmak için fazlaca çalışmaya hevesli olmanız icap eder.
Oyun Tasarımı Mavericks
Oyun tasarımı maverickleri, oyun tasarımının sınırlarını zorlayan ve yeni ve yenilikçi oyunlar yaratan kişilerdir. Çoğu zaman risk alıcı ve yenilikçidirler ve yeni fikirler denemekten korkmazlar.
En meşhur oyun tasarımı ustalarından bazıları şunlardır:
- SimCity ve The Sims'in yaratıcısı Will Wright
- Mario ve Zelda'nın yaratıcısı Shigeru Miyamoto
- id Software'in kurucu ortağı ve Doom ve Quake'in yaratıcısı John Carmack
- Valve'ın kurucu ortağı ve Half-Life ve Portal'ın yaratıcısı Gabe Newell
- Metal Gear Solid'in yaratıcısı Hideo Kojima
Bu asi ruhlu kişiler oyun endüstrisi üstünde derin bir tesir yarattı ve emek harcamaları sayısız öteki oyun tasarımcısına esin kaynağı oldu. Hem yenilikçi bununla beraber ticari açıdan başarıya ulaşmış oyunlar yaratmanın olası bulunduğunu gösterdiler.
Şayet bir oyun tasarımı uzmanı olmayı düşünüyorsanız yapabileceğiniz birkaç şey var:
- Bir tasarımcı olarak kendi benzersiz sesinizi geliştirin. Yeni fikirler denemekten ve risk almaktan korkmayın.
- İşinize tutkuyla bağlı olun. Oyunları sevmezseniz, insanların sevilmiş olduğu oyunları yaratamazsınız.
- Öteki oyun tasarımcılarıyla ağ kurun. Başkalarının deneyimlerinden öğrenin ve kendi fikirlerinizi paylaşın.
- Hiç pes etmeyin. Oyun endüstrisi sıkıntılı bir sektördür, sadece buna devam ederseniz mükemmel şeyler başarabilirsiniz.
Şayet azminiz, tutkunuz ve kabiliyetiniz var ise, siz de bir oyun tasarımı asi evladı olabilirsiniz. O zaman daha ne bekliyorsunuz? Bugün yaratmaya başlayın!
4. Oyun Tasarım Mavericks
Oyun tasarımı maverick'leri, oyun tasarımı alanına mühim katkılarda bulunmuş kişilerdir. Çoğu zaman oyunlarda olası olanın sınırlarını zorlayan öncülerdir ve emek harcamaları sektörde kalıcı bir tesir yaratmıştır.
En tanınmış oyun tasarımı ustalarından bazıları şunlardır:
* Super Mario Bros. ve The Legend of Zelda'nın yaratıcısı Shigeru Miyamoto
* Civilization ve Sid Meier's Pirates'in yaratıcısı Sid Meier!
* id Software'in kurucu ortağı ve Doom ve Quake'in yaratıcısı John Carmack
* Metal Gear Solid ve Death Stranding'in yaratıcısı Hideo Kojima
* Braid ve The Witness'ın yaratıcısı Jonathan Blow
Bunlar, sektörü şekillendirmeye destek olan birçok oyun tasarımı asisinden bir tek birkaçı. Emekleri sayısız kişiye esin kaynağı oldu ve katkıları oyunları bütün hayattaki insanoğlu için daha eğlenceli hale getirdi.
Yaratıcı çalışmalarının yanı sıra, oyun tasarımı asileri hem de sektörde çoğunlukla fikir liderleridir. Oyun tasarımına ilişik görüşlerini çoğunlukla açıkça dile getirirler ve statükoyu sorgulamaya isteklidirler. Emekleri, oyunlarda olası olanın sınırlarını zorlamaya destek oldu ve sektörü daha muhtelif ve kapsayıcı hale getirmeye destek oldu.
Oyun tasarımı mavericks'leri oyun toplumunun mühim bir parçasıdır. Oyunlarda olası olanın sınırlarını zorlayanlar ve başkalarına yeni ve yenilikçi oyunlar yaratmaları için esin verenlerdir. Oyun oynamayı coşku verici ve canlı bir sektör haline getirenler onlardır.
5. Oyun Tasarım Dönemi
Oyun tasavvur periyodu, bir oyunun konseptten tamamlanmaya kadar yaratılma sürecidir. Aşağıdakiler de dahil olmak suretiyle bir takım adım ihtiva eder:
- Düşünce üretimi
- Oyun tasarımı dokümantasyonu
- Oyun geliştirme
- Oyun testi
- Oyun sürümü
Oyun tasavvur periyodu, geliştiricilerin gerekseme duyduklarında adımlar içinde gidip geldiği yinelemeli bir süreç olabilir. Ek olarak, birden fazla bireyin bir oyun yaratmak için beraber çalmış olduğu işbirlikçi bir süreç de olabilir.
Başarıya ulaşmış bir oyun yaratmak için oyun tasavvur periyodu eğer olmazsa olmazdır. Yapılandırılmış bir periyodu takip ederek, geliştiriciler oyunlarının iyi tasarlanmış ve oynaması keyifli olmasını sağlayabilirler.
Oyun tasavvur döneminin her adımına daha ayrıntılı bir bakış:
Düşünce üretimi
Oyun tasavvur döneminin ilk adımı bir oyun fikri bulmaktır. Bu, aşağıdakiler şeklinde muhtelif yollarla yapılabilir:
- Beyin fırtınası
- Oyun tasarımı ile alakalı kitap ve makaleler okumak
- Oyun oynamak
- Öteki oyun tasarımcılarıyla konuşmak
Bir düşünce üretildikten sonrasında, onu detaylandırmak ve daha somut bir konsepte dönüştürmek önemlidir. Bu, oyunun konseptini, oynanışını ve öyküsünü ana hatlarıyla belirten bir oyun tasavvur belgesi yazarak yapılabilir.
Oyun tasarımı dokümantasyonu
Oyun tasavvur belgesi, oyun tasavvur döneminin eleştiri bir parçasıdır. Oyun için bir eskiz rolü görür ve bütün geliştiricilerin aynı sayfada olduğu için güvenli olmaya destek verir. Oyun tasavvur belgesi aşağıdaki detayları içermelidir:
- Oyunun konsepti
- Oyunun oynanışı
- Oyunun hikayesi
- Oyunun sanat seçimi
- Oyunun teknik özellikleri
Oyun tasavvur dokümanı olası olduğunca detaylı olmalı ve oyun geliştirme periyodu süresince tertipli olarak güncellenmelidir.
Oyun geliştirme
Oyun geliştirme aşaması oyunun hakikaten inşa edilmiş olduğu aşamadır. Bu, aşağıdakiler şeklinde bir takım adımı ihtiva eder:
- Oyunun kodunun programlanması
- Oyunun sanat varlıklarının oluşturulması
- Oyunun seviyelerinin tasarlanması
- Oyunu kontrol etmek
Oyun geliştirme aşaması uzun ve sıkıntılı olabilir, sadece hem de en ödüllendirici aşamadır. Oyunun canlanıp şekillenmeye başladığı sıradüzen tam da budur.
Oyun testi
Oyun geliştirildikten sonrasında, oynaması keyifli ve hatalardan arınmış olduğu için güvenli olmak için kapsamlı bir halde kontrol edilmesi önemlidir. Oyun testleri geliştiriciler tarafınca firma içerisinde yapılabilir yahut üçüncü taraf bir kontrol şirketine dış kaynaklı olarak yaptırılabilir.
Oyun testi, oyun geliştirme döneminin mühim bir parçasıdır ve oyun yayınlanmadan ilkin sorunların belirlenmesine ve düzeltilmesine destek olabilir.
Oyun sürümü
Oyun tasavvur sürecindeki son adım oyunu halka duyurmaktır. Bu, aşağıdakiler şeklinde muhtelif kanallar vasıtasıyla yapılabilir:
- Dijital dağıtım
- Perakende mağazaları
- Konsol mağazaları
Oyunun piyasaya sürülme aşaması, oyunun halk tarafınca nihayet görüleceği vakit olduğundan oyun için eleştiri bir zamandır. Oyunu müessir bir halde pazarlamak ve olası olduğunca fazlaca platformda mevcut olduğu için güvenli olmak önemlidir.
Oyun tasavvur periyodu kompleks ve sıkıntılı bir süreçtir, sadece hem de inanılmaz derecede ödüllendiricidir. Yapılandırılmış bir periyodu takip ederek, geliştiriciler oynaması keyifli ve oyuncular tarafınca senelerce keyifle oynanacak oyunlar yaratabilirler.
6. Oyun Tasarım Mavericks
Oyun tasarımı maverickleri, oyun tasarımı alanında mühim bir tesir yaratmış kişilerdir. Çoğu zaman yaratıcılıkları, gözlem yapma istekleri ve oyunlarda olası olanın sınırlarını zorlamaya olan bağlılıklarıyla karakterize edilirler.
En tanınmış oyun tasarımı ustalarından bazıları şunlardır:
- Şigeru Miyamoto
- Hideo Kojima
- John Carmack
- Gabe Newell
- Jane McGonigal
Bu kişilerin tamamı oyun tasarımı alanına mühim katkılarda bulunmuş ve emek harcamaları sayısız öteki oyun tasarımcısına esin kaynağı olmuştur. Oyun tasarımı alanında yaratıcılığın ve inovasyonun gücünün bir kanıtıdırlar.
Şayet siz de bir oyun tasarımı uzmanı olmak istiyorsanız yapabileceğiniz birkaç şey var:
- Yaratıcılığınızı geliştirin.
- Gözlem oluşturmaya hevesli olun.
- Oyunlarda olası olanın sınırlarını zorlamaya adan.
Tutkunuz ve azminiz var ise, siz de bir oyun tasarımı asi evladı olabilirsiniz. Oyun tasarımı alanında mühim bir tesir yaratabilir ve sayısız öteki oyun tasarımcısına esin verebilirsiniz.
VII. Oyun Tasarımında Kariyerler
Oyun tasarımı, devamlı yeni fırsatların ortaya çıkmış olduğu, hızla büyüyen bir alandır. Oyun tasarımcıları için alaka alanlarına ve becerilerine bağlı olarak muhtelif kariyer yolları mevcuttur. En yaygın kariyer yollarından bazıları şunlardır:
- Oyun Tasarımcısı
- Düzen Tasarımcısı
- Programcı
- Sanatçı
- Imalatçı
- Marketing
- Halkla ilişkiler
- Satış
Oyun tasarımcıları, bir oyun için genel gösterimi oluşturmaktan ve bu gösterimi oynanabilir bir deneyime dönüştürmekten mesuldür. Oyunlarını hayata dercetmek için geliştirme kadrosunun öteki üyeleriyle yakın bir halde çalışırlar. Düzen tasarımcıları, bir oyundaki seviyeleri oluşturmaktan ve bunların sıkıntılı ve oynaması keyifli olduğu için güvenli olmaktan mesuldür. Programcılar, oyunu destekleyen kodu yazmaktan mesuldür. Sanatçılar, oyun için grafik ve sanat varlıklarını oluşturmaktan mesuldür. Yapımcılar, geliştirme dönemini yönetmekten ve oyunun zamanında ve bütçe dahilinde tamamlanmasını sağlamaktan mesuldür. Marketing ve halkla ilişkiler profesyonelleri, oyunu tanıtmaktan ve farkındalık yaratmaktan mesuldür. Satış profesyonelleri, oyunu perakendecilere ve tüketicilere satmaktan mesuldür.
Oyun tasarımcılarının maaş aralığı tecrübe ve becerilerine bağlı olarak değişmiş olur. Giriş seviyesi oyun tasarımcıları çoğu zaman yılda 50.000 ila 75.000 dolar içinde kazanır. Deneyimli oyun tasarımcıları yılda 100.000 doların üstünde kazanabilir.
Oyun tasarımcısı olmak için çoğu zaman bilgisayar bilimi, oyun tasarımı yahut alakalı bir alanda lisans derecesine ihtiyacınız vardır. Sadece birtakım işverenler kuvvetli bir iş deneyimi portföyüne haiz adayları işe almaya hevesli olabilir. Ek olarak oyun tasarımı ilkeleri ile alakalı kuvvetli bir anlayışa ve oyunlara karşı bir tutkuya haiz olmak da önemlidir.
Oyun tasarımı sıkıntılı ve ödüllendirici bir kariyerdir. Yaratıcıysanız, oyunlara tutkuluysanız ve kuvvetli bir iş ahlakınız var ise, oyun tasarımında bir kariyer sizin için mükemmel bir ahenk olabilir.
8. Oyun Tasarım Mavericks
Oyun tasarımı mavericks'leri, oyun tasarımının sınırlarını zorlayan, çoğunlukla yeni türler yaratan yahut yeni tekniklere öncülük eden kişilerdir. Çoğu zaman oyun sektöründe büyük bir tesir yaratmış vizyonerler olarak görülürler.
Oyun tasarımında öne çıkan en mühim adlardan bazıları şunlardır:
- Sims serisinin ve SimCity'nin yaratıcısı Will Wright
- Mario ve Zelda serisinin yaratıcısı Shigeru Miyamoto
- id Software'in kurucu ortağı ve Doom ve Quake serisinin yaratıcısı John Carmack
- Valve'ın kurucu ortağı ve Half-Life ve Portal serilerinin yaratıcısı Gabe Newell
- Metal Gear Solid serisinin yaratıcısı Hideo Kojima
Bunlar, oyun sektörünü şekillendirmeye destek olan birçok oyun tasarımı asisinden bir tek birkaçı. Emekleri sayısız öteki geliştiriciye esin kaynağı oldu ve video oyunlarını hayattaki en popüler eğlence biçimlerinden biri haline getirmeye destek oldu.
Oyun Tasarımcıları için Kaynaklar
Oyun tasarımcılarının yararlı bulabileceği birtakım kaynaklar şunlardır:
S: Oyun tasarımında asi olmak nelerdir?
A: Oyun tasarımı alanında asi fert, oyun tasarımı alanına mühim katkılarda bulunmuş, sıklıkla yeni ufuklar açmış yahut statükoyu sorgulamış kişidir.
S: Oyun tasarımında devrim yaratan örnekler nedir?
A: Oyun tasarımında devrim yaratan adlar içinde Shigeru Miyamoto, Sid Meier ve John Carmack sayılabilir.
S: Ben iyi mi oyun tasarımında öncü olabilirim?
A: Bu soruya tek bir yanıt yoktur, zira oyun tasarımında asi olma yolu bireysel becerilerinize, alaka alanlarınıza ve hedeflerinize bağlı olarak değişecektir. Sadece birtakım genel ipuçları şunlardır:
* Oyun tasarımının temelleri ile alakalı kuvvetli bir seka geliştirmek
* Yeni fikirler ve yaklaşımlar tecrübe etmek
* Risk almaya ve statükoyu sorgulamaya hevesli olmak
* Çalışmalarınızın bir portföyünü kurmak
* Sektördeki öteki oyun tasarımcıları ve profesyonellerle ağ kurma
0 Yorum